بیوگرافی بیو گرافی تام هیدلستون

  • شروع کننده موضوع M.m.m
  • تاریخ شروع

M.m.m

کاربر جدید
کاربر
عضویت
15/8/20
ارسال ها
6
Credits
209
ریال
0ریال
نام: تام هیدلستون (توماس ویلیام هیدلستون)

تاریخ تولد: ۹ فوریه ۱۹۸۱ (۲۰ بهمن ۱۳۵۹)

سن: ۳۸ سال

محل تولد: لندن، بریتانیا

قد: ۱,۸۸ سانتی متر

شغل: بازیگر تئاتر و سینما و موسیقی دان

وضعیت تاهل: مجرد

تصاویر فقط برای اعضا در دسترس میباشد.لطفا عضو شوید و یا وارد حساب کاربری خود شوید
 

M.m.m

کاربر جدید
کاربر
عضویت
15/8/20
ارسال ها
6
Credits
209
ریال
0ریال
بیوگرافی تام هیدلستون
توماس ویلیام هیدلستون در ۹ فوریه ۱۹۸۱ در وستمینستر لندن به دنیا آمد. او یکی از سه فرزند خانواده بوده و پدرش کارخانه داروسازی دارد. مادرش خانه دار است و تمام وقتش را به تربیت فرزندان اختصاص داد. پدرش در ۱۳ سالگی او خانواده را ترک کرد اما او از دوران کودکی خاطرات خوبی دارد.

تصاویر فقط برای اعضا در دسترس میباشد.لطفا عضو شوید و یا وارد حساب کاربری خود شوید
تام هیدلستون در کودکی
خانواده در روزهای چهارشنبه نمایش خانگی انجام می دادند. سپس تام به کلوپ درام رفت و حتی در دوران دانش آموزی نیز آن را رها نکرد (اجرا در نمایش اتوبوسی به نام هوس). پس از فارغ التحصیلی به کالج اتون و سپس دانشگاه کمبریج وارد شد. پس از تحصیلات تصمیم گرفت بازیگر شود و به آکادمی رویال هنرهای دراماتیک وارد شد. او در ۲۴ سالگی فارغ التحصیل شد.

فیلم های او
تام در اولین سال حضور ستاره فیلم ها بود و اولین نقش جدی او در فیلم “زندگی و ماجراجویی های نیکلاس نیکلبی” (The Life and Adventures of Nicholas Nickleby) در سال ۲۰۰۱ اجرا شد. سپس در سریال The Admiral شرکت کرد. پس از فارغ التحصیلی در نمایش ها حضور یافت و یکی از نقش های اصلی او در نمایش “خانم آستن ریگرتس” بود که جایزه بهترین چهره جدید جوایز لارنس الیویر را دریافت کرد. کنت برانای کارگردان متوجه تام شد و با اجرای او در سریال Wallander در سال ۲۰۰۸ مسیر ورود او به هالیوود هموار شد.

تصاویر فقط برای اعضا در دسترس میباشد.لطفا عضو شوید و یا وارد حساب کاربری خود شوید
تام هیدلستون در جوانی
در سال ۲۰۱۱ تام برای دو فیلم با کمپانی مارول قرارداد بست و در همان سال فیلم “ثور” (Thor) از برانا اکران شد. او در این اثر اقتباسی در نقش لوکی را ایفا کرد که باعث شهرت او شد . در این فیلم در کنار کریس همسورث (نقش ثور) و ناتالی پورتمن (جین فاستر) همکاری کرد. داستان درباره ثور مبارز است که از قلمروی خدایان آسگارد به زمین می آید. او بر روی زمین قدری ندارد و باید مانند یک انسان معمولی با نیروهای شر مبارزه کند.

تصاویر فقط برای اعضا در دسترس میباشد.لطفا عضو شوید و یا وارد حساب کاربری خود شوید
تام هیدلستون در دریای آبی عمیق
در همان سال فیلم موفق آمریکایی-اسپانیایی “نیمه شب در پاریس” (Midnight in Paris) اکران شد. یک داستان عاشقانه درباره ماجراجویی دو عاشق در گذشته که فضای پاریس در اوایل قرن هجده به نمایش درمی آید. وودی آلن، نابغه سینمای آمریکا سازنده این فیلم بود.

در سال ۲۰۱۲ فیلم دیگری از دنیای سینمایی مارول با نام “انتقام جویان” (Avengers) ساخته شد و طرفداران مجددا لوکی افسانه ای را دیدند. هیدلستون جایزه بهترین ویلن و بهترین مبارزه MTV را دریافت کرد و در کنار رابرت داونی جونیور ، اسکارلت جوهانسون، ساموئل ال.جکسون و کریس ایوانزحضور داشت. این فیلم در بین پنج فیلم پرفروش تاریخ ( بیش از ۱,۵ میلیارد دلار فروش) قرار گرفت و رکورد پرفروش ترین فیلم هفته (۲۰۴.۷ میلیون دلار) را دریافت کرد.
در دسامبر ۲۰۱۳ فیلم “تنها عاشقان زنده می مانند” (Only Lovers Left Alive) اکران شد و تام نقش ادم خون آشام، موسیقی دان زیرزمینی را ایفا کرد که در دترویت با دوست دخترش اوا (تیلدا سوئینتن) زندگی می کند. آنها هزارساله هستند و سال هاست به خاطر خون خواری کسی را نکشته اند. اما یک روز خواهر اوا (میا واشیکوفسکا) به شهر آمده و مرگ و میرها آغاز می شود.

پس از اکران فیلم انتقام جویان، کوین فایگی، رئیس کمپانی مارول، در آوریل ۲۰۱۱ اعلام کرد که ماجراجویی های جدید ثور به نمایش درمی آید و در ۸ نوامبر ۲۰۱۳ فیلم “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) اکران شد. الن تیلور، کارگردان فیلم های “سوپرانوها” (The Sopranos)، “مردان دیوانه” (Mad Men)، “سکس در شهر” (Sex in the City) و “بازی تاج و تخت” (The Game of Thrones) کارگردان این فیلم بود. فیلم “ثور ۲” هشتمین فیلم از دنیای مارول است. تام هیدلستون مجددا در نقش لوکی ظاهر شد و بازهم در کنار کریس همسورث و ناتالی پورتمن حضور یافت. این فیلم درباره تقابل های قهرمانانه مبارز شروری است که براساس خدای اسکاندیناوی، ثور، نامگذاری شد.

یک فیلم دیگر در کارنامه هیدلستون “قله‌ای به رنگ خون” (Crimson Peak) است، ترکیبی از ملودرام و وحشت ساخته گی‌یرمو دل تورو است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم در سال ۲۰۱۶ در سه بخش، از جمله بهترین فیلم ترسناک، جایزه ساترن را دریافت کرد. داستان در آغاز قرن گذشته در انگلستان آغاز می شود. بارون، سر توماس شارپ (توماس هیلدلستون) همسر جوانش ادیث (میا واشیکوفسکا) را به قصر خانوادگی می آورد. این قصر باستانی با قدرت های ماورایی، دیوارهای قرمز گلی، ارواح خونین، گورستان منجمد، صداهای عجیب، فضای ترسناکی است و فیلم جالبی را خلق می کند.

تصاویر فقط برای اعضا در دسترس میباشد.لطفا عضو شوید و یا وارد حساب کاربری خود شوید
تام هیدلستون در قله ای به رنگ خون
یکی از آخرین آثار به یادماندنی تام هیدلستون مینی سریال “مدیر شب” (The Night Manager) بود که جایزه امی بهترین کارگردانی سال ۲۰۱۶ و سه جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۷ از جمله بهترین بازیگری هیدلستون را دریافت نمود. او در کنار هیو لوری هنرنمایی کرد. داستان درباره یک سرباز سابق به نام جاناتان پاین بود که با مامور مخفی بریتانیایی همکاری می کند. قهرمان داستان با بازی تام برای آژانس های مخفی آمریکا و بریتانیا کار کرده و در تجارت اسلحه مشغول است.
 

موضوعات مشابه


بالا